Padt bijna rond met AA Gent, Westerman mogelijk opvolger

Padt werd gehuurd van Ajax, maar ontbrak maandag op de eerste training van Go Ahead Eagles. De kans is groot dat hij de club verlaat en naar AA Gent vertrekt. In dat geval zou de 36-jarige Westerveld de opvolger onder de lat moeten worden.
"Wij zouden Padt nog een jaar huren van Ajax, maar die club wil hem nu verkopen", zegt trainer Joop Gall. De club heeft een huurovereenkomst met Ajax als Padt zijn contract bij Ajax zou verlengen. Dat lijkt nu echter niet het geval. "We staan daarin vrij machteloos."
Padt ging niet akkoord met de nieuwe aanbieding van Ajax. Zijn contract bij de Amsterdammers loopt nog een jaar door. Daarom wil Ajax de doelman graag nu verkopen, zodat de club er nog wat geld aan kan verdienen.
Padt verraste voor de eerste bijeenkomst de clubleiding met een telefoontje dat hij niet naar Terwolde kwam voor de eerste training. “Ajax had me beloofd een verbeterde aanbieding te doen”, laat Padt weten. “Dat hebben ze niet gedaan en dus ging ik niet akkoord met de verlenging tot 2013. Ik hoorde van de belangstelling van AA Gent en maandagmorgen werd dat serieuzer. Pas als de clubs er uit zijn kan ik in gesprek en moet ik gaan nadenken of ik het wil, aldus Padt.
Sander Westerveld liet De Graafschap weten dat hij komend seizoen niet voor een club wil uitkomen die tegen degradatie moet voetballen. Go Ahead Eagles hoopt wel een kans te maken op de handtekening van de routinier.
De 36-jarige Westerveld zou dan de opvolger moeten worden van Sergio Padt. Westerveld is deze zomer transfervrij aan te trekken. De sluitpost, eerder actief voor onder andere FC Twente, Vitesse, Liverpool, Real Sociedad, Almería en Sparta, houdt het voor gezien bij het Italiaanse Monza.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter