Linkerspits Xander Houtkoop tekent voor twee jaar

Go Ahead Eagles heeft Xander Houtkoop (22) voor twee seizoenen met een optie voor nog een jaar vastgelegd. De linkerspits is afkomstig van Heracles en de vervanger van Luis Pedro die de omgekeerde weg maakte. Hoewel hij nog een contract had in Almelo komt hij transfervrij over.
"Xander is echt een talent, enorm snel ook'', zegt Marc Overmars. "Hij heeft ook nog een versnelling na de versnelling en is fysiek sterk. Hij doet mij denken aan Derk Boerrigter."
Overmars legde even snel een vervanger voor Pedro vast en had Houtkoop al eerder op het oog. "In de winterstop wilden we hem al huren." Ook Houtkoop wist al langer van de belangstelling uit Deventer. "De afgelopen dagen ging het snel", zegt de buitenspeler, die ook op '10' uit de voeten kan. "Ik ben blij met Go Ahead Eagles. Bij Heracles kwam ik niet meer aan spelen toe. Dan maar een stapje omlaag naar de eerste divisie. En Go Ahead Eagles is een mooie club, doet altijd mee in de play-offs."
Xander Houtkoop werd toen hij de leeftijd had van d pupil toegevoegd aan de jeugdopleiding van SC Heerenveen. Tot een definitieve doorbraak kwam het nooit, daarom werd hij in het seizoen 2009/2010 verhuurd aan FC Emmen. Hoewel hij zelf ooit zei: "achter de spitsen voel ik me vrij in het veld en kom ik het meest tot mijn recht" werd hij bij FC Emmen gebruikt op de linker flank als vleugenaanvaller of aanvallende middenvelder. Na een moeizame start bij Emmen ontwikkelde Houtkoop zich tot een gevaarlijke speler en wekte zo de interesse van Heracles Almelo waar hij voor 2 jaar een contract tekende. Na 2 invalbeurten kreeg Houtkoop bij de wedstrijd Roda JC - Heracles Almelo voor het eerst een basisplaats. In totaal kwam hij bij Heracles tot 7 wedstrijden.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter