Voor eerste keus trainer Gall is 4-3-3 niet heilig

Overmars en Gall schudden elkaar vorige week woensdag voor het eerst weer de hand. "Marc zei dat-ie het niet kon herinneren dat ik toen tegen hem gespeeld had.'' In drie uur spraken Gall en het huidige bestuurslid technische zaken vooral over Go Ahead Eagles. "Toen ik na dat gesprek de snelweg opreed kreeg ik al een berichtje met een aanbieding.'' Gall was Go Ahead Eagles' eerste keus. Andersom stond Deventer ook bovenaan het lijstje met mogelijke werkgevers. "Ik hoopte al op een telefoontje, toen ik hoorde dat Andries Ulderink wegging. Toen ik werd gebeld was ik al dolgelukkig. Dit is een echte voetbalclub. Er zijn nog twee eerstedivisieclubs waar ik wil werken, dat zijn niet de huidige twee kampioenskandidaten. Ik wil bijvoorbeeld altijd werken bij een club waar op echt gras gespeeld wordt. Ik heb van Marc gehoord dat hier ook geen kunstgras komt zolang hij hier is.''
De perspectieven voor een mooie toekomst zijn vooral bepalend voor Gall. Met een spelersbudget van 1,2 miljoen euro zijn er in Deventer tonnen meer te besteden dan bij Veendam. "Ik weet dat Go Ahead Eagles de laatste jaren 4-3-3 speelt. Het systeem is niet heilig voor mij, de bezetting op het veld wel.''
Joop Gall (47) heeft een behoorlijke staat van dienst in het betaalde voetbal. In het seizoen 1983-1984 debuteerde hij als speler voor FC Groningen. Tevens kwam de verdediger uit voor BV Veendam en SC Heerenveen. Hij speelde 383 wedstrijden in het profvoetbal, waarin hij 36 doelpunten maakte. Gall stond bekend als een bikkelharde back. Daar kon later een 84-voudig international met Deventer wortels over meepraten. Gall kwam terug van een voorste kruisbandblessure. "Moesten we tegen Ajax, ik was net een beetje fit. Kwam ik er weer in als invaller om een buitenspeler af te stoppen, die zogezegd op de brommer zat. Ik heb bij de eerste de beste keer Marc Overmars, want hij was dat, over de hekken geschopt."
Bij FC Groningen begon Gall zijn loopbaan als trainer in het betaalde voetbal, maar na vier jaar assistent-trainer te zijn geweest bij de ‘voetbaltrots uit het noorden', stapte hij in 2005 over naar BV Veendam, waar hij nu aan zijn zesde en laatste seizoen bezig is als hoofdtrainer. Met BV Veendam haalde hij twee keer de play-offs.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter