Culthelden in Breda

Oudspeler Obiekulu (Kingsley Obiekwu) zal de wedstrijd tegen NAC in Breda bijwonen en zijn oude ploeg aanmoedigen. Obie­kulu groeide van 1995 tot 1998 uit tot de cultheld van Go Ahead Eag­les. De Nigeriaanse gigant werd gis­teren in Deventer onthaald als een Afrikaanse koning.
Ook is het het weerzien van een andere cultheld Joey Suk. Na een avontuur in Beerschot is hij nu speller bij NAC waar hij echter zijn basisplaats is kwijt geraakt. Zijn hart ligt echter nog steeds bij de club in Deventer. "Ik hoop natuurlijk zo veel mogelijk minuten te mogen spelen in de wedstrijd tegen Go Ahead. Want die is heel speciaal voor mij. De eerste tegen mijn oude club. Als ik de winnende treffer maak? Die zal ik heel inge­togen vieren. Uit respect voor Go Ahead. Dat blijft mijn cluppie," aldus Joey Suk.
 Deniz Türüç terug in de basiself. De middenvelder, die vorige week nog ziek was, vervangt Lars Lambooij. Verder laat trainer Foeke Booy zijn elftal intact. "Ik ga de defensie niet afrekenen op een paar verdedigende slordigheden tegen Feyenoord", aldus de oefenmeester.
Ook aanvoerder Marnix Kolder is weer fit. De topscorer heeft wat rust genomen tijdens de training en kan gewoon spelen tegen NAC Breda.  "De draadjes zijn eruit", verklaarde. "We hebben hem in het begin van de week ontzien, maar de afgelopen dagen kon hij weer voluit koppen."
Bij NAC hoopt Booy een aanvallende en gedurfde speelstijl te ontdekken bij zijn ploeg. "Wij moeten gewoon vooruit. Ook in Breda. In de Parel van het Zuiden moeten we de parel in de vorm van drie punten meenemen naar Deventer", aldus Booy. Go Ahead Eagles heeft één punt meer dan NAC Breda. De verwachte opstelling:

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter