Verdediger Van Diermen gehuurd van Vitesse

Go Ahead Eagles heeft Kevin van Diermen voor een half jaar gehuurd van Vitesse. Van Diermen is een tweebenige centrumverdediger, die in de selectie de plaats zal innemen van Marco Parnela, die is gestopt. De 21-jarige Spakenburger is bijna hersteld van een kruisbandblessure en heeft dit seizoen nog geen wedstrijd kunnen spelen.
In maart scheurde Van Diermen in het duel tegen FC Groningen de kruisband van zijn rechterknie af. "Sinds november ben ik weer fit, al heb ik nog geen wedstrijden kunnen spelen", zegt Van Diermen. "Dat hoop ik bij Go Ahead Eagles te kunnen doen. Ik had meteen een goed gevoel toen ik benaderd werd. Bij Vitesse is de situatie wat veranderd sinds ik geblesseerd ben geraakt. Ik heb geen gesprek gehad en weet ook niet of ik anders kansen had gekregen."
Met Freek Heerkens en Dave Bus heeft Go Ahead Eagles al een ingespeeld duo in het centrum van de verdediging. "Het is duidelijk dat de trainer me geen basisplaats heeft gegarandeerd, maar het is ook duidelijk dat ik niet voor de bank naar Deventer kom. We zullen zien. Ik durf de concurrentie aan." Van Diermen, die 39 duels speelde voor de eredivisieclub uit Arnhem. 
"Wij zullen hem voorzichtig brengen", zegt trainer Andries Ulderink. "Een goede voetballer die ook nog eens fysiek sterk is." Kevin van Diermen, afkomstig uit de jeugdopleiding van Vitesse werd in het seizoen 2006/2007 bij de eerste selectie van Vitesse gehaald en tekende hij zijn eerste profcontract, lopend tot medio 2011. Voor hij bij de jeugd van Vitesse terechtkwam speelde van Diermen voor IJsselmeervogels. Ook kwam hij uit voor diverse Nederlandse jeugdselecties.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter