Marco Parnela stopt er mee

Marco Parnela stopt aan het einde van dit jaar als profvoetballer. De Fin, die 6,5 jaar geleden bij Go Ahead Eagles kwam en vele jaren basisspeler èn aanvoerder was, is na een reeks slepende blessures weliswaar fit, maar heeft besloten zich te richten op een maatschappelijke carrière. Parnela verloor dit seizoen zijn basisplaats in het elftal van trainer Andries Ulderink. "Ik was altijd belangrijk geweest in het elftal en opeens was mijn rol heel anders", zegt Parnela. "Daar had ik wel moeite mee. Ik ben na gaan denken wat ik precies wilde. Een andere club in de Jupiler League is voor mij ondenkbaar. Met dit besluit blijf ik trouw aan mezelf en aan de club.
Uitdienen van zijn contract, dat aan het eind van het seizoen afliep, was geen optie. ,,Nee, ik wilde niet op de bank zitten en mijn hand ophouden. Zo zit ik niet in elkaar. Mijn besluit om te stoppen als profvoetballer is definitief. Ik ga me nu richten op mijn toekomst na het voetbal. Ik ben al enige tijd werkzaam als vertegenwoordiger Benelux voor het sportmerk Pelé en daarnaast ambieer ik een mooie baan, waarin ik mezelf verder kan ontwikkelen."
Met de leiding van Go Ahead Eagles voert Parnela vrijblijvende gesprekken om in een andere rol actief te blijven bij de club. "Dat lijkt me best een mooie uitdaging, ook al omdat ik de club en de mensen eromheen redelijk ken. Een beslissing hierover is nog niet genomen", zegt Parnela, die plannen heeft te gaan afbouwen in het amateurvoetbal.
Trainer Andries Ulderink heeft de beslissing van Marco Parnela geaccepteerd. "Ik heb respect voor de keuze die hij heeft gemaakt. Het maken van zo'n keuze zegt ook heel veel over hem. Hij is altijd een modelprof geweest, die het beste wil geven. Marco wordt door iedereen in het team en in de club gewaardeerd." Marco Parnela, kwam in 2004 naar Go Ahead Eagles. In het begin van 2011 zal hij bij één van de thuiswedstrijden afscheid nemen van het publiek in De Adelaarshorst.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter