Rence van der Wal maakt zijn rentree

Voor Rence van der Wal (19) was de oefenwedstrijd tegen de vierdeklasser SV Schalkhaar wél een heugelijke wedstrijd. De aanvaller maakte zijn rentree na bijna 9 maanden blessureleed. Hij mocht in de tweede helft invallen en wist dit binnen een kwartier al te scoren. In oktober vorig jaar, in een duel met jong Go Ahead Eagles tegen Telstar zijn vorste kruisband af. Na zijn revalidatie in Zeist is hij weer fit. "Ik ben erg blij dat ik eindelijk weer kan spelen", zei hij. "Al kan ik merken dat ik nog niet helemaal top ben. Ik heb tijden getraind met een bal zonder tegenstander in de buurt, dat merk je wel in een wedstrijd. En ik mis ook nog handelingssnelheid". Rence van der Wal is er in ieder geval weer bij en scoorde zoals hij gewoon was. Bal aannemen, wegdraaien en raak mikken. "Dat is zijn grootste kwaliteit", zei trainer Andries Ulderink. "ik ben blij voor hem dat-ie eindelijk weer kan spelen" Andries Ulderink stelde relatief veel jeugdige spelers op in de met 5-1 gewonnen maar toch teleurstellende wedstrijd. De fase tussen 15e en 45e minuut had hem zeer bekoord en specifiek stipte hij daarbij aan dat de tandem te Boekhorst-Türk prima functioneerde. De tweede helft werd becommentarieert met een korte maar krachtige kwalificatie: "ontevreden".
(stentor/ga-eagles.nl)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter