Halil Colak komt thuis

Go Ahead Eagles zat altijd al in het hoofd van Halil Colak (20). Wat wil je ook. Geboren en getogen op een paar honderd meter van het stadion. Alleen Go Ahead Eagles zag hem lange tijd niet staan. Sinds kort draagt hij eindelijk het begeerde rood-gele shirt.
,,Maar ik ben blij dat ik dit seizoen wel voor de Eagles speel'', aldus Colak. ,,Het heeft even geduurd, ja.'' Hij zei het na de wedstrijd met een grote glimlach, flesje sinas in de hand. ,,Bij de C-junioren heb ik meegetraind met Go Ahead Eagles. Maar ze vonden me niet goed genoeg. Ik ben bijna naast het stadion geboren. In die wijk woon ik nog steeds.'' Op het schoolplein van De Windroos aan de Bierstrtaat was hij altijd in de weer met een bal. Bij IJsselstreek en de amateurs van Go Ahead voetbalde hij op het veld. Totdat zijn talenten als eerstejaars B-junior toch door een profclub werden herkend. Hij kwam via Heracles in de gecombineerde jeugdopleiding met FC Twente terecht. Daarna ging het rap. Halil Colak tekende als A-junior een contract bij FC Twente, werd met Twente A1 landskampioen en mocht afgelopen seizoen ervaring opdoen bij Cambuur. ,,Ik mocht ook nog een seizoen bij Cambuur blijven, maar Twente wilde liever dat ik naar een club in de buurt ging. Kwam ik toch nog bij Go Ahead Eagles terecht.'' Voordat de Enschedese club hem naar Deventer liet vertrekken, werd zijn aflopende contract nog wel opengebroken en met twee jaar verlengd. ,,Twente heeft wel vertrouwen in me en ik ben blij dat ze me in de jeugd de kans hebben gegeven. Misschien was het uiteindelijk wel beter dat ik naar de jeugdopleiding van Heracles/Twente ging en niet naar Go Ahead Eagles. Ik heb daar heel veel geleerd.''Al die lessen wil hij in De Adelaarshorst in de praktijk brengen. Colak is rechterspits, maar zegt ook als spits of net achter de diepste aanvaller uit de voeten te kunnen. Maar voor elke positie in de aanval komen twee of drie spelers bij GA Eagles in aanmerking. ,,Oh, maar ik ben niet bang voor concurrentie. Als je bang bent moet je helemaal niet gaan voetballen.''
(stentor)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter