Van der Wal sluit weer aan

Als alles volgens plan verloopt sluit Rence van der Wal aan het begin van het seizoen weer aan bij de eerste selectie van GA Eagles.
De 19-jarige aanvaller revalideerde de afgelopen acht maanden op het KNVB sportcentrum in Zeist, nadat hij zijn voorste kruisband afscheurde.
Maandag 30 juni stond al een tijdje genoteerd in de agenda van Van der Wal. ,,De eerste training ben ik er in ieder geval bij'', zegt hij. ,,Hoe het daarna gaat moeten we nog zien. Misschien moet ik eerst de duels nog vermijden, maar ik ben in principe weer fit.''
In Deventer ontfermt fysiotherapeut Tim Glazenburg zich vanaf volgende maand weer over Van der Wal. In Zeist werd hij door fysiotherapeut Michel Eskes klaar gestoomd, nadat hij nog vroeg in het seizoen zijn kruisband afscheurde. In een potje met Jong GA Eagles tegen Jong Stormvogels/Telstar, begin oktober, ging het mis. Later werd bij hem een nieuwe kruisband aangebracht. ,,Ik kijk er naar uit om weer bij GA Eagles bezig te gaan. Na een tijdje ben je het programma hier in Zeist wel zat. Dat heeft natuurlijk helemaal niet met de mensen hier te maken, maar ik wil gewoon weer echt voetballen met de ploeg.''
Met onder meer Feyenoorder Ron Vlaar zwoegt hij deze week nog op veld, fiets en krachthonk. Dan nog even een korte vakantie en Van der Wal is er klaar voor. Met trainer Andries Ulderink heeft hij al wel gesproken. ,,Maar de trainer kent mij natuurlijk nog niet. Ik moet het opnieuw laten zien en daar heb ik zin aan.''
Door de blessure speelde Van der Wal afgelopen seizoen slechts één duel als invaller in het eerste elftal.
(Stentor)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter