Sjoerd Ars mag vertrekken

De kans is erg groot dat Sjoerd Ars zijn laatste wedstrijd voor Go Ahead Eagles heeft gespeeld. De spits mag vertrekken bij Go Ahead Eagles en stapt waarschijnlijk over naar een andere club uit de eerste divisie.


Sjoerd Ars heeft nog een contract voor komend seizoen, maar mag weg uit de Adelaarshorst. ,,De club staat niet onwelwillend tegenover mijn vertrek'', zegt Sjoerd Ars (24). ,,Ik denk dat ik over een paar dagen bij een andere club in de eerste divisie een contract teken. Die kans is heel groot. Er hebben een paar clubs belangstelling getoond, waarvan er één concreet is. En ik kreeg van Go Ahead te horen dat ze wel mee willen werken aan een overgang.'' Eerder meldde RBC zich al voor Ars, maar haakte af toen bleek dat de Didammer niet geheel transfervrij uit Deventer mocht vertrekken. ,,RBC is het niet, maar de belangstelling van een andere club uit de eerste divisie is wel heel concreet.''Het vertrek van Sjoerd Ars is opmerkelijk. Met 18 en 15 treffers was hij de afgelopen twee seizoenen clubtopscorer. Daarnaast was hij vanwege zijn tomeloze inzet populair bij de aanhang. ,,Ik heb met de club afgesproken dat ik niet te veel zeg over de reden van mijn vertrek. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad in Deventer. Ik vind het een prachtige club met een mooi publiek, maar bepaalde mensen zien het minder in mij zitten.''In de voorbereiding op afgelopen seizoen wilde VVV hem contracteren, toen liep een overgang nog stuk op de transfersom. Sjoerd Ars: ,,Ze hebben aangegeven dat ze ditmaal niet zo'n hoog bedrag vragen.''Voorzitter Hans de Vroome bevestigt dat de kans groot is dat Sjoerd Ars nog voor de eerste training, aanstaande maandag, Go Ahead Eagles voor een andere club verruilt.
(Stentor)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter