Marc Overmars naar sv Epe (Column)

De zomer is in aantocht. Voor mij is het dus even relaxen om vervolgens te kijken wat het nieuwe seizoen biedt. Gek, maar ik deel het jaar toch nog altijd in, volgens de voetbalkalender. Dat betekent dat het nieuwe jaar voor mij in juli begint. Een jaar met veel vraagtekens. Bijvoorbeeld vraagtekens over wat ik bij Go Ahead Eagles ga doen.
Eén ding is wel duidelijk: het voetballen op profniveau is definitief voorbij. Volgend seizoen voetbal ik bij sv Epe.
Alhoewel, ook hier weer een slag om de arm: ik heb me laten overschrijven naar sv Epe. Of ik daadwerkelijk ga voetballen, dat weet ik nog niet. Maar ik heb zo tenminste de mogelijkheid om daar een balletje te trappen.
De invulling, dat zien we later wel. Alles is mogelijk, alleen een beetje trainen, dus ook. Wat wel duidelijk is, is dat ik het volgend seizoen echt wat moet gaan doen. Ik ben lichamelijk gezien op dit moment in niet al te beste conditie. De kilootjes komen er ongemerkt weer bij en de enkelblessure, die ik in mijn laatste
wedstrijd voor Go Ahead opliep, daar ben ik nog steeds niet van hersteld. Om een beetje fit te blijven moet ik wel weer aan de bak.
Wat al wel duidelijk is, is dat ik komend seizoen samen met mijn broer Edwin en Theo Scholten het E1-team van sv Epe ga begeleiden. Ik heb er ontzettend veel zin in. Edwins zoontje en mijn zoontje voetballen beiden in dat team. Het is erg leuk om er als vader zo bij betrokken te zijn. Afgelopen seizoen heb ik veel langs de kant gestaan bij de pupillen. Er loopt heel wat talent bij sv Epe rond. Het is genieten geblazen om daar mee aan de slag te gaan. De kunst bij de pupillen van een amateurvoetbalvereniging is om een evenwicht te vinden tussen prestatie en recreatie.
Uiteraard staat plezier voorop, maar hoe ver ga je met je prestatie? Ik heb het idee dat ze bij sv Epe op de goede weg zijn. Het afgelopen seizoen zijn ook weer meerdere selectieteams kampioen geworden. Dat heeft alles te maken met de vakkundige begeleiding. Als je de talentjes vanaf de jongste jeugd goed begeleid, dan heb je daar later als vereniging ook profijt van. Ze kunnen immers niet allemaal profvoetballer worden.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter